Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

1ος μηνιαίος μετεγχειρητικός έλεγχος

Χθες είχα Αθήνα.
Είχα δύο ραντεβού προγραμματισμένα: ενδοκρινολογικό και ιατρείο παχυσαρκίας.
Πήγα στο πρώτο. Ο γιατρός που με παρακολουθεί απουσίαζε. Κάθε Τετάρτη όπως μου είπαν δεν πηγαίνει. Ζήτησα να με δει ο ειδικευόμενος που με είχε δει την περασμένη φορά μαζί με τον γιατρό μου και είχαμε μιλήσει αρκετά όπως και είχε συμπληρώσει πλήρως την καρτέλα μου (που κρατάνε εκεί). Τέλος πάντων με είδε ένα καινούριο φυντανάκι που απλά συμπλήρωσε την κάρτα, πήρε την εξέταση με την TSH την έδειξε στους επιμελητές που κοιτούσαν άλλους ασθενείς και ήρθε για να μου πει πως η δόση του χαπιού μου θα έπρεπε να αυξηθεί για να ρυθμιστεί η ορμόνη, η οποία ήταν στο ανώτατο φυσιολογικό όριο της. Εντάξει; Εντάξει!
Φεύγω και πάω στο ιατρείο παχυσαρκίας. Βλέπω τον νεαρό που είμασταν μαζί στον ίδιο θάλαμο όταν χειρουργήθηκα. Είχε χάσει 30 κιλά, είχε κατέβει 3 νούμερα στο παντελόνι του, διατροφικά πήγαινε καλά και πλέον άρχισε κι αυτός να τρώει κανονικά. 3 το μεσημέρι θα μας έβλεπαν και το μικρό χωλάκι της αναμονής για το ιατρείο άρχισε σιγά σιγά να γεμίζει από κόσμο. Παχύσαρκους & παχύσαρκες που είχαν τον προγραμματισμένο μηνιάτικο ή 3μηνιάτικο έλεγχο.
Εγώ κι ο νεαρός που ήμασταν για τον πρώτο μηνιαίο έλεγχο (τρόπος του λέγειν) μας φώναξαν πρώτους. Μίλησα με διαιτολόγο, με ψυχίατρο, με τον ενδοκρινολόγο μου που τελικά δεν πήγαινε στο ενδοκρινολογικό παράρτημα επειδή είχε το ιατρείο παχυσαρκίας και με μια χειρουργό η οποία συμπλήρωσε ένα ιατρικό ιστορικό, είδε τις εξετάσεις αίματος, μου ζήτησε να της πάω στο επόμενο ραντεβού την φωτοτυπία της γαστροσκόπησης και του υπέρηχου ήπατος, γιατί μια τιμή στις εξετάσεις αποδείκνυαν πως το συκωτάκι έχει λίπος και ήθελαν επιβεβαίωση. Και κακώς έκανα εμετό! Ένας εμετός στο 6μηνο δικαιολογείτε, όχι όμως 3 στον μήνα! Εμ, αν δεν πάθεις πως θα μάθεις; 
Ο ενδοκρινολόγος με ρώτησε αν ενημέρωσα στο παράρτημα το ενδοκρινολογικό πως έκανα χειρουργείο παχυσαρκίας και πόσα κιλά έχω χάσει. Του είπα πως ναι και μου είπαν πως για να έχω καλύτερη απώλεια μου αύξησαν την δόση του χαπιού για 3 μέρες την εβδομάδα ώστε να ρυθμιστεί καλύτερα και η ορμόνη. Ο ίδιος αρνήθηκε αυτή την επιλογή ζητώντας μου να συνεχίσω να παίρνω το χάπι μου όπως το έπαιρνα και στον ενάμιση μήνα να κάνω επανέλεγχο της TSH και να τον ενημερώσω τηλεφωνικά.
Ο διαιτολόγος δε, ήταν καινούριος και κούκλος! Λιγάκι συνεσταλμένος αλλά με καλή διάθεση να βοηθήσει. Σίγουρα μέσα από το ιατρείο παχυσαρκίας θα έπαιρνε μια σωστή γνώση για το θέμα. Του είπα πως έτρωγα, για τα γουργουρητά μου, για το αν μπορώ να πιω ελληνικό καφεδάκι... Εδώ δίστασε! Μου είπε πως όχι κι όταν ήταν προτιμότερο να τηρήσω ακόμη λίγο τις οδηγίες που μου έχουν δοθεί!  Δεν μου αρέσει και τόσο ο ντεκαφεινέ. Του είπα για το γάλα που με αναγουλιάζει κι ότι το κάνω κρέμα τελικά για να το φάω. Του είπα πως το γιαούρτι 0% είναι αρκετά ξινό και δεν μου αρέσει και πως αγόρασα 2%. Και του είπα πως αρχικά στα υγρά το 2% το περιελάμβαναν οι οδηγίες αλλά στις μαλακές τροφές δεν υπάρχει! Μου πρότεινε να τρώω πιο συχνά 0% κι ως αλλαγή 2% για να μην επιβαρύνω το στομάχι μου με λίπος! Καινούριος είναι -σκεφτόμουν- βαδίζει με όσα γράφουν οι οδηγίες κι όχι από εμπειρία! 
Ο ψυχίατρος νέος κι άνετος! Με ρώτησε αν ήμουν παντρεμένη, πόσα χρόνια και γιατί αποφάσισα να κάνω χειρουργείο. Του απάντησα, αλλά δεν συζητήσαμε και πολλά. Με ρώτησε αν είχα συμπληρώσει κάποιο ερωτηματολόγιο πριν το χειρουργείο. Του είπα όχι. Έτσι για την επόμενη συνάντηση θα πρέπει να έχω απαντήσει και στα 2 πολυσέλιδα ερωτηματολόγια που το ένα έχει να κάνει με τις εκτιμήσεις μου για την ζωή μου, για μένα, τους γύρω μου προ χειρουργείου και τις εκτιμήσεις μου μετά το χειρουργείο. Όσο περίμενα εγώ να μου δώσουν τα χαρτιά για τις εξετάσεις, την ημερομηνία της επόμενης συνάντησης και τα ερωτηματολόγια, ο διαιτολόγος με κάλεσε και μου πρότεινε να δοκιμάσω να πιω καφέ ελληνικό, ελάφρύ και 2-3 γουλιές για αρχή κι αν δεν υπήρχε κάποια στομαχική αντίδραση θα μπορούσα να πιω και 2 γουλιές παραπάνω, αρκεί να είναι πολύ ελαφρύς!
Τελείωσα και βγαίνω για να φύγω. Θυμήθηκα τον ανιψιό μου! Θα μπορέσω μετά το Πάσχα να τον αναλάβω; Μπαίνω ξανά μέσα, ρωτάω την χειρουργό και μου λέει πως μετά το 3μηνο θα μπορέσω να αναλάβω τον μικρό και πάλι!
Έξω το μικρό χωλ του ιατρείου και το σαλονάκι του ορόφου είχε γεμίσει από κόσμο, περισσότερο αυτή την φορά. Γυναίκες κι άντρες που είχαν κάνει χειρουργείο παχυσαρκίας, αρκετοί με φυσιολογική εμφάνιση, αρκετοί -απλά- υπέρβαροι κι αρκετοί παχύσαρκοι. Όλων των φάσεων της παχυσαρκίας άνθρωποι εκεί μαζεμένοι απ' έξω, που ποιος ξέρει τι ώρα θα τελείωναν!

Ο 2ος μετεγχειρητικός έλεγχος είναι σε 2 μήνες, τον Ιούνιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΘΟΥΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΕΓΚΡΙΣΗ.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΥΠΟΜΟΝΗ!

Show Emoticons